همکاری ارتش و سپاه عامل موفقیت ایران در دفاع مقدس بود

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 

پایگاه مردمی ارتش ::فرمانده نیروی زمینی ارتش همکاری ارتش و سپاه را یکی از مهمترین عومل پیروزی کشورمان در دفاع مقدس دانست و گفت: این همکاری موجب پیروزی‌هایی در عملیات طریق‌القدس و فتح المبین شد.

به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از  دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی به تشریح فعالیت‌‌های پیش از انقلاب خود پرداخت و گفت: سال‌های آغازین انقلاب با جوانانی که نفس امام(ره) به آنها خورده بود و زنده شده بودند در راهپیمایی‌های مختلف حضور داشتیم و به دلیل عدم سازماندهی نیروهای انتظامی، جوانان در مساجد جمع می‌شدند و کارهای بر زمین مانده را انجام می‌دادند.

وی در ادامه افزود: وضعیت اوایل انقلاب به گونه‌ای بود که جوانان انقلابی می‌بایست هر نوع فعالیتی، از سامان‌دهی به وضعیت ترافیکی و راهنمایی و رانندگی گرفته تا حفاظت از مرزها را بر عهده می‌گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به فراگیری اولین آموزش‌های نظامی خود در مسجد جواد الائمه(ع)، گفت: با آغاز درگیری‌های مرزی در غالب گروه‌های مردمی در مساجد جمع شدیم و توسط بچه‌های لشکر ۹۲ آموزش سلاح "ام ۱"، "خیز۳ ثانیه"، "خیز ۵ ثانیه" و "آتش و مانور" را تمرین می‌کردیم.

امیر پوردستان افزود: برای مقابله احتمالی با تانک های دشمن شروع به ساخت "کوکتل مولوتف" کردیم تا اگر وارد شهرها شدند بتوانیم مقابله کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره چگونگی ورودش به ارتش، عنوان کرد: پس از اخذ دیپلم در سال ۵۹ حال و هوای ورود به سپاه را در سر داشتم و دلیل آن نیز حضور دو تن از برادرانم در سپاه بود که موجب شده بود من نیزعلاقه‌مند به حضور در سپاه شوم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: پس از مراجعت به سپاه و عدم امکان استخدام، آماده اعزام به خدمت سربازی شده بودم که یکی از دوستانم خبر استخدام در دانشکده افسری امام علی(ع) را به ما داد و گفت امام(ره) فرمودند "جوانان بیایند و ارتش را پر کنند" و همین جمله حضرت امام(ره) بستر و انگیزه‌ای شد تا حتما به ارتش بروم.

پوردستان وضعیت ارتش در ابتدای انقلاب را وضعیت نامناسبی دانست و تصریح کرد: ارتش قبل از انقلاب به دو قسمت تقسیم شده بود؛ یک دسته ژنرال‌ها و سران خودفروخته بودند و قسمتی دیگر افسران، درجه‌داران و سربازان جوان که تجربه هیچ کار عملیاتی را نداشتند. درگیری‌های کردستان موجب شد ارتش و سپاه وارد کار شوند و سازمان عملیاتی پیدا کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: گردان‌های عملیاتی سپاه در کردستان شکل گرفت و ارتش متفرق و نگران نیز در کردستان منسجم شد و زمانی که ناامنی‌های غرب کشور و جنوب کشور وجود داشت سپاه با سازمان عملیاتی و ارتش نیز با انسجام و آمادگی وارد جنگ شد.

وی در ادامه، نقش ارتش در طول جنگ و دفاع مقدس را تشریح و تاکید کرد: ارتش نقشی محوری و اثرگذار در طول دفاع مقدس داشت؛ به طوری که نمی توان از آن غافل شد. در صحنه دریا غیر از نیروی دریایی هیچ کسی را نداشتیم و نیروی دریایی ما پس از گذشت ۷۰ روز از جنگ کار نیروی دریایی عراق را یک‌سره کرد؛ به گونه‌ای که تا پایان جنگ تحمیلی هیچ حرکت دریایی از سوی نیروی دریایی عراق شکل نگرفت و این ناشی از اقتدار نیروی دریایی ارتش بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: نیروی هوایی ارتش نیز با تمامی جنگنده‌ها کار حفاظت از حریم هوایی کشور و ماموریت‌های پشتیبانی نزدیک از نیروها و زدن اهداف در عمق عراق را بر عهده داشت. در حوزه پدافند نیز ماموریت ارتش بود که با تمامی سلاح‌های پدافند هوایی از جمله "موشک‌های راپیل"، "موشک‌های هاگ" و "موشک‌های سام ۶" که همگی در اختیار پدافند ارتش بود از کشور دفاع کند.

امیر پوردستان در بخش پایانی سخنانش همکاری‌های نیروی زمینی ارتش و سپاه را یکی از مهمترین عومل پیروزی در دفاع مقدس دانست و گفت: ورود نیروی زمینی سپاه به جنگ، انرژی و روح داد؛ سپاه معنویت را وارد جنگ کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: ارتش تخصص، کارآمدی و تجهیزات داشت؛ اما آمدن سپاه به جنگ روح داد، همکاری ارتش و سپاه موجب پیروزی‌هایی در عملیات طریق‌القدس و فتح‌المبین شد.

وی تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح کشور با تجربیاتی که از ۸ سال دفاع مقدس گرفته و تجهیزات بومی و تجربیات جنگ خلیج فارس قوی‌ترین نیروهای مسلح منطقه خاورمیانه و غرب آسیا هستند و می‌توانند به شایستگی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا